Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T16:14:06+01:00
Z właściwości trójkąta o kątach 30,60,90 stopni wiemy, że:

Bok przy kącie 60 stopni = a = 10
Bok przy kącie 30 stopni = a√3 = 10√3
Przeciwprostokątna = 2a = 20

Obwód = 10 + 10 + 10√3 + 10√3= 20 + 20√3

Pole = 10*10√3 = 100√3



Odp. Obwód tego prostokąta wynosi 20 cm + 20√3 cm, a jego pole 100√3 cm².
11 4 11
2010-02-09T16:23:13+01:00
D=20 cm
b=?
a=?

z funkcji trygonometrycznych obliczamy bok b
sin30⁰=b/d
½=b/20
2b=20 |:2
b=10

d=20cm
b=10cm

z twierdzenia Pitagorasa obliczamy bok a:
a²+b²=c²
a²+10²=20²
a²+100=400
a²=400-100
a=√300
a=10√3cm

mamy juz wszystkie boki, możemy obliczyć P i Ob.
P=a*b=10√3*10=100√3cm²
Ob=2a+2b = 2*10√3+2*10=20√3+20cm
6 3 6