1. Przedstaw liczbe 0,(17) w postaci ułamka zwykłego
2. Dane sa zbiory; A-zbiór dzielników liczby 12,B-zbiór dzielników liczby 18. Wyznacz AUB, AIB część wspólną zbiru, A\B, B\A
3. Oblicz potęgi
a)(1,2)2=
b)(4 7/9)o=
c)3-2=
d)(1/4)-3=
e)(-3 1/5)-2=

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T21:15:24+02:00
Zad.1. 0,(17)=0,1717171717171...=17/99
Zad.2.
A={1,2,3,4,6,12}
B={1,2,3,6,9,18}
AUB={1,2,3,4,6,9,12,18}
A|B(iloczyn)={1,2,3,6}
A\B={4,12}
B\A={9,18}
Zad.3.
a)(1,2)²=1,2*1,2=1,44
b)(4 7/9)⁰=1
c)3⁻²=(1/3)²=1/3*1/3=1/9
d)(1/4)⁻³=4³=4*4*4=16*4=64
e)(-3 i 1/5)⁻²=(-16/5)⁻²=(-5/16)²=(-5/16)*(-5/16)=25/256
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T21:19:03+02:00
1. Przedstaw liczbe 0,(17) w postaci ułamka zwykłego
17/99
2. Dane sa zbiory; A-zbiór dzielników liczby 12,B-zbiór dzielników liczby 18. Wyznacz AUB, AIB część wspólną zbiru, A\B, B\A
A={1,2,3,4,6,12}
B={1,2,3,6,9,18}
AuB={1,2,3,4,6,9,12,18}
AnB={1,2,3,6}
A\B={4,12}
B\A={9,18}
3. Oblicz potęgi
a)(1,2)2=1,44
b)(4 7/9)o=1
c)3-2=1/9 rozumiem ze tu byla pot -2
d)(1/4)-3=4³=64
e)(-3 1/5)-2= (-16/5)⁻²=(5/16)=25/256