Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:20:12+01:00
Przyczyny bezrobocia:
- brak zaangażowania w poszukiwaniu pracy
- za duże wymagania pracodawcy
- za małe pensje

skutki:
- głodne dzieci
- przemoc w rodzinie, ponieważ bezrobotna osoba najczęściej zaczyna pić.
- brak ludzi do pracy np.: do odśnieżania chodników
2010-02-09T16:21:56+01:00
-braku kwalifikacji lub innych umiejętności pozwalających objąć i utrzymać stanowisko
-spadkiem popytu konsumpcyjnego i inwestycyjnego
-likwidacja niektórych gałęzi przemysłu np. górnictwa
· zmniejszenie popytu na konkretne dobra czy usługi
· ograniczanie produkcji
· brak informacji o miejscach pracy
· brak mobilności
· przeniesienie zakładu do innego rejonu
· niedostosowane do potrzeb rynku wykształcenia pracowników
· zmiany w technologii
· wysokie obciążenia fiskalne
· niewykorzystany, nieproduktywny potencjał ludzki
· znaczne koszty materialne związane z utrzymaniem bezrobotnych oraz służb zajmujących się ich problemami i obsługą
· spadek dochodów rodzin, rozszerzenie się społecznych kręgów ubóstwa
· degradacja psychiczna i moralna osób pozostających bez pracy (poczucie beznadziejności, pesymizm, uczucie społecznej bezużyteczności)
· zjawiska patologii społecznej - alkoholizm, narkomania, przestępczość itd.
· utrata kwalifikacji
2010-02-09T16:24:23+01:00
Przyczyny:
-postep techniczny
-brak kapitalu na powstanie nowych miejsc pracy
-upadanie zakladow pracy
-migracja za granice
-slabe wyksztalcenie
-sezonowosc niekturych prac
- spadek zapotrzebowania na ludzka prace(maszyny zastepuja ludzi)
- slabe zarobki
skutki:
-bieda
- splajtowania firm ktore nie maja pracownikow