Dwie świnki ważyły łącznie 165kg. Po pewnym czasie waga jednej z nich wzrosła o 10% a drugiej tylko o 4%. Przyrost na wadze pierwszej świnki był trzy razy większy od przyrostu wagi drugiej. Ile kilogramów przybyło na wadze każdej z nich ?
rozwiąż układem równań









2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T16:20:42+01:00
X=początkowa waga pierwszej świnki
y=początkowa waga drugiej świnki

x+y=165kg→x=165-y
10%x=3×4%y

0,1x=3×0,04y
0,1(165-y)=0,12y

16,5-0,1y=0,12y
16,5=0,12y+0,1y
16,5=0,22y
y=16,5:0,22
y=75kg

x=165-75=90kg

10% z 90kg=0,1×90=9kg
4% z 75kg=0,04×75=3kg

odp. pierwszej świni przybyło 9kg, a drugiej 3kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:14:20+01:00
X=początkowa waga pierwszej świnki
y=początkowa waga drugiej świnki

x+y=165kg→x=165-y
10%x=3×4%y

0,1x=3×0,04y
0,1(165-y)=0,12y

16,5-0,1y=0,12y
16,5=0,12y+0,1y
16,5=0,22y
y=16,5:0,22
y=75kg

x=165-75=90kg

10% z 90kg=0,1×90=9kg
4% z 75kg=0,04×75=3kg

odp. pierwszej świni przybyło 9kg, a drugiej 3kg

;))