Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:22:24+01:00
Oznaczmy:
x - wiek syna
x+28 - wiek ojca
Budujemy równanie
x+28 -2 = 3* (x-2)
x+26 = 3x - 6
2x = 32

x = 16
x+28 = 16+28 = 44

Odp. Syn ma 16 lat, a ojciec 44.
1 5 1
2010-02-09T16:35:02+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna

x = y + 28
x - 2 = 3(y-2)

x - y = 28
x - 2 = 3y - 6

x - y = 28
x - 3y = -4 /(-1)

x - y = 28
-x + 3y = 4
___________
2y = 32 /:2
y= 16
x= 16 + 28 = 44
x = 44
y = 16

Odp.: Ojciec ma 44lata, a jego syn 16.
1 5 1
2010-02-09T16:46:18+01:00
X- wiek syna
y-wiek ojca

x+28=y
3x=y-2 /-y

x-y=-28 /*(-1)
3x-y=-2

-x+y=28
3x-y=-2


2x=26 / /2
x=13
-13+y=28

x=13
y=41

spr.
13+28=41

3*13=41-2
39=39

Odp:
Ojciec ma 41 lat a syn 13 lat.






1 5 1