Ułóż odpowiednie zdania .

a) zadanie pojedyncze rozwinięte: ...
b)zadanie współrzędnie złozone rozłączne: ..
c)zadanie współrzędnie złozone wynikowe : ...
d)zadanie złozone z podrzędnym okolicznikowym celu : ...
e)zdanie złozone z podrzędnym okolicznikowym przyczyny : ...
f)zdanie złozone z podrzędnym okolicznikowym warunku: ...
g)zdanie złozone z podrzędnym dopelnienowym : ...
h)zdanie złozone z podrzędnym podmiotowym: ...
i)zdanie złozone z podrzędnym przydawkowym: ...
j)zdanie złozone z podrzędnym orzecznikowym: ...
k)zdanie złozone z imieslowowym rownowaznikiem zdania: ...

prosze o szybka odpowiedz. !

pilne !!!

...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:33:12+01:00
A) Mama prasuje moje ubrania.
b) Zjem lody albo wypije koktajl.
c) Zrobiło się zimno, więc wróciliśmy do domu.
d) Przyszedłem do Ciebie, żeby obejrzeć Twoją kolekcję motyli.
e) Zapal światło, bo się ściemnia.
f) Wszystko się uda, jeżeli zgodzisz się na moją propozycję.
g) Śledzimy z dużą uwagą nowości teatralne.
h) Ten dostanie nagrodę, kto pierwszy zadzwoni.
i) Ania obejrzała film, który ją zachwycił.
j) Szopen jest tym, kto swoją muzyką podbił salony paryskie.
k) Janek siedział w ogrodzie, czytając reportaż.
5 5 5
2010-02-09T16:34:52+01:00
A)Michał kradnie moje kredki.
b)Rybak wypływa na morze lub czyta gazety o bassebalu.
c)Marek poszedł to do sklepu więc zrobił zakupy
d)Pójde na spacer aby odetchnąć świeżym powietrzem
e)Wolność jest trudna ,ponieważ oznacza odpowiedzialność.
f)Wstęp bezpłatny pod warunkiem ,że zachowanie na sali będzie kulturalne.
g)Obawiam się ,że nie zdąże na ten pociąg,
h)Wydaje mi się, że już kiedyś czytałam ten dramat
i)Marcin często słucha muzyki rockowej
j)Mickiewicz był tym. kto wzbudził w Polakach ducha wolności
k)Ola piła w pokoju colę , robiąc prace domową

12 4 12