Odpowiedzi

2010-02-09T16:29:12+01:00
Pole koła kolarskiego =πr²
pole koła dziecięcego = 9πr²
Musimy obliczyć obwody kół:
9πr²=π9r² = π(3r)²
z tego wynika,że promień koła dziecięcego jest 3 razy większy od kolarskiego.
Obwody kół:
ld = 2πr o obwód koła roweru dziecięcego
lk = 2π(3r) - obwód koła roweru kolarskiego
ld / lk = 2π(3r) / 2πr = 6πr / 2πr = 3 (po skróceniu przez 2πr)
Odp. Koło roweru dziecięcego od koła roweru kolarskiego musi obrócić się 3 razy więcej.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:33:00+01:00
R - promień koła kolarskiego
r - promien roweru dziecinnego
P1 - pole koła roweru kolarskiego = πR²
P2 - pole koła dziecinnego = πr²
πR²/πr² = 9
R²/r² = 9
R² = 9r²
√R² = √9r²
R = 3r
2πR - obwód koła roweru kolarskiego
2πr - obwód koła roweru dziecinnego
2πR/2πr = R/r = 3r/r = 3
odp
musi się obrócić 3 razy więcej