Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:25:36+01:00
-biora udzial w zapylaniu kwaitow wielu rslin;
-dostarczaja miodu, wosku, wlokien jedwabncyh;
-wspoltworza obieg materii;
-rozsiewaja nasiona;
-zapewniaja rownowage biocenotyczna;
-wykorzystywane sa do walki biologicznej:
-roznosza choroby ludzi iwierzat(np. mucha tse-ste, komary);
-niszcza tkaniny welniane;
-wywoluja alergie;




=)
2 3 2
2010-02-09T16:33:26+01:00
znaczenie owadów wynika z tego,że występują one w przyrodzie w bardzo dużej ilości, mają wiele siedlisk, reprezentują bardzo różne typy odżywiania tworzą ogromny rzeszę konsumentów.
Owady roślinożerne - pożerają wszelkie możliwe elementy roślin: kwiaty,owoce, nasiona, liście, łodygi, korzenie.
Owady niszczą średnio ¼ upraw człowieka, monokultury, również leśne.
Owady odżywiające się pyłkiem i nektarem kwiatowym odgrywają ogromna rolę w zapylaniu roślin, niezbędnym do wytworzenia owoców i nasion u 30% roślin europejskich.

Owady wpływają na równowagę w środowisku:
 Niszczą szkodniki
 Zapylają rośliny
 Przyspieszają rozwój materii
 Rozsiewają nasiona
3 3 3