Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:28:57+01:00
Plebiscyt (łac. plebis scitum = 'uchwała zgromadzenia ludowego, plebejuszy') - termin używany w podobnym znaczeniu jak referendum. Nie jest on jednak do końca określony i zależy od tradycji danego państwa. I tak na przykład:
w warunkach polskich plebiscyt oznacza powszechne głosowanie na jakimś obszarze w sprawie jego przynależności terytorialnej do jakiegoś państwa. Używano niekiedy tej nazwy dla referendów o innej tematyce, np. referendum "3 x tak" z 1946 nazywano wówczas plebiscytem ludowym,

Wolne Miasto Gdańsk (niem. Freie Stadt Danzig) – istniejące w okresie międzywojennym autonomiczne miasto-państwo pod ochroną (protection) Ligi Narodów.
1 5 1
2010-02-09T16:31:16+01:00
Wolny Gdańsk to było w roku 1919 Gdańsk dostał prawa wolnego miasta ponieważ ani Niemcy nie kozystali z gdańska ani Polska i dlatego Gdańsk był wolny niemalezal do nikogo
1 5 1