Zd.1 (to są wyrażenia algebraiczne)
Pan Jan hoduje x kur i y krów.Ile głów mają te zwierzęta razem?Oblicz tez liczbę nóg wszystkich zwierząt?

zd.2
Obwód równoległoboku o bokach 2a-b i 2b-3a zapisz w postaci sumy algebraicznej.Zredukuj wyrazy podobne i doprowadź do najprostszej postaci.

zd.3
W sobotę na basenie sprzedano x biletów normalnych i x+15 ulgowych,a w niedzielę y biletów normalnych i y-2 ulgowych.Zapisz w najprostszej postaci wyrażenia algebraicznego,za ile złotych sprzedano bilety na basen w sobotę i w niedzielę.Bilet normalny kosztuje 10 zł , a ulgowy 6 zł.

PROSZĘ POMÓŻCIE ROzWIĄZAĆ ZADANIA mAM Z NIMI PROBLEM!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-09T16:30:34+01:00
Zd 1 x+y- głowy
2x+4y- nogi

zd 2
2a-b *2+ 2b-3a *2
zd3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:35:34+01:00
Zad.1
Głowy: x+y
Nogi: 2x+4y

Zad.2
(2a-b)+ (2b-3a)

Zad.3 nie umiem :(
1 5 1