Odpowiedzi

2010-02-09T17:22:51+01:00
Wirus HIV atakuje limfocyty T, odpowiadające za rozpoznawanie antygenów. Prze wiele lat wirus może nie powodować żadnych objawów , jednak stopniowo niszczy limfocyty. Skutkiem jest groźna choroba zwana AIDS. Układ odpornościowy pozbawiony limfocytów T nie jest w stanie wywołać reakcji obronnej, gdyż nie rozpoznaje obcych antygenów.(dlatego osoby chore na tą chorobę są bardzo podatne na choroby np. katar może być dla nich śmiertelny)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T22:57:29+01:00
Wirus HIV atakuje poprzez rozmnażanie się w białych krwinkach (leukocytach) układu odpornościowego. Gdy układ immunologiczny zaczyna źle pracować, leukocyty nie są w stanie spełniać swoich podstawowych zadań polegających na zwalczaniu chorób i zabijaniu zarazków. Mikroby, które normalnie zostałyby usunięte , bez problemów rozmnażają się w organizmie. Gdy jakiś rodzaj drobnoustroju wnika do organizmu, ukł. immunologiczny powinien wyprodukować specjalne cząsteczki zwane przeciwciałami . Przeciwciała te unoszą się we krwi i płynach ustrojowych , unieszkodliwiając drobnoustroje na różne sposoby.Ten proces zachodzi w pewnym stopniu również wtedy, gdy organizm zainfekuje wirus HIV. Organizm wytwarza wtedy przeciwciała , dzięki czemu w tej fazie badania krwi można wykazać , że dana osoba jest nosicielem wirusa HIV.Test nie wykrywa samych wirusów, lecz przeciwciała obecne w organizmie.jeśli stwierdzi się obecność przeciwciał HIV , wynik badania określa się jako "pozytywny", co wskazuje na obecność wirusa HIV.Z czasem wirus wchodzi w fazę zakażenia utajonego i po pewnym czasie zaczyna się mnożyć- faza zakażenia produktywnego, a chory zdradza objawy AIDS.