Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T17:54:59+01:00
Butanol:C₄H₉OH

m butanolu
4*12u+9*1u+16u+1u=74u

masa węgla: 48u

74u-100%
48u-x

x= 48*100% / 74u
x=64,9%


odp. zawartość węgla w butanolu wynosi 64,9%


pozdrawiam i całusa zostawiam!;)

liczę na naj!;)
2010-02-09T19:25:35+01:00
C₄H₉OH
mczC₄H₉OH = 4*12u + 9*1u + 16u + 1u = 74u

m węgla = 48u
74u - 100%
48u - x
x=48u*100% / 74u
x= 64,9% - czyli w przybliżeniu 65%

Zawartość węgla w butanolu wynosi 64,9% lub w przybliżeniu 65%. :)