Odpowiedzi

2010-02-09T16:31:31+01:00
Przyjęcie chrztu św. przez Mieszka I było ważnym dla historii Polski wydarzeniem, ponieważ wtedy Polska przestała być krajem pogańskim i stała się katolicka.
5 2 5
2010-02-09T16:31:56+01:00
Gdyż w ten sposób uchronił on panstwo Polskie przed najazdami Niemiec na teneny Polskie. Niemcy robili to pod przetekstem nawrócenie Polaków na chrześcijaństwo.
Każdy pretekst był dobry ;/
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:37:59+01:00
Przyjęcie chrztu przez Mieszka I było bardzo ważne dla historii polski ponieważ Mieszko I po jego przyjęciu stał się równy innym władcom chrześcijańskim. Mógł z nimi zawierać przymierza i sojusze. Przyjęcie chrztu umacniało znaczenie władcy wobec poddanych. Głoszono że władza księcia pochodzi od Boga i każda pomyłka przez niego wykonana była grzechem. Coraz częściej można było w Polsce spotkać duchownych, którzy zakładali szkoły i uczyli ludzi. Po rozpowszechnieniu chrześcijaństwa zaczęto wznosić pierwsze kościoły, w związku z czym pojawił się nowy rodzaj zapotrzebowania na malarstwo i rzeźbę sakralną.



9 4 9