Pplis o rozwiązanie!!!
1)Wojtek ma 12 lat.Wiek Zbyszka to 2/3 wieku wojtka.Mama chłopców jest 4 i 1/2 razy starsza od zbyszka.Ile lat miała mama gdy urodził się wojtek???
2) Królewna chcąc uciec z wieży wykonała drabinkę długości 30 3/5m.Niestety 1/6 drabinki zjadły myszy.Czy reszta drabinki wystarczy by królewna uciekła?WIEŻA MA 25M.
3)Z 4 beczek należy przesypać ziarno do 9 jednakowych worków.Ile kg. ziarna będzie w każdym takim workó. BECZKI MAJĄ PO 14 i 2/5 KG.
4)Kopciuszek zamiata podłogę w sali balowej.Po 20 min. 2/5 podłogi już zamiecione.Ile czasu zajmie jej zamiecienie całej podłogi?

plisssssss dajeee najjjjj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:39:02+01:00
12-wiek wojtka
2/3*12=8-wiek zbyszka
4 i 1/2*8=9/2*8=36-wiek mamy
36-12=24
mama miała 24 lata
2)1/6*153/3=153/18=8,5-cześć zjedzona
30 i 3/5m-8,5m=22,1m
22,1m<25m
nie wystarczy
4)20min/2=10min
10min*5=50min
kopciuszkowi zajmie to 50min
3)14 i 2/5kg*4=14,4kg*4=57,6kg
57,6kg/9=6,4kg
worki będą miały 6,4kg
4 3 4
2010-02-09T16:39:29+01:00
Wojtek ma 12 lat zbyszek 8lat a mama 36lat a jak go urodził miała 24 lat <sry ale to tylko 1 zadanie
12 1 12