Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.
Ogłaszam grzybobranie!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę talara, ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary.
Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących??
Proszę o obliczenia!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:41:41+01:00
X- grzyby jadalne
y- grzyby niejadalne

x+y=50
1*x-3*y=18
całośc w klamrze {
x+y=50| *(-1)
x-3y=18
-x-y=-50
x-3y=18
_______________
-4y=-32|/-4
y=8
x=50-8
x=42
y=8

Odp.Zebrał 42 grzyby jadalne i 8 grzybów trujących.

Proszę o naaj :)
2010-02-09T16:45:10+01:00
18 = x - 3y
x+y= 50


x= 50 - y

18 = 50-y - 3y

-32 = -4y

y = 8

czyli dobrych nazbierał 42. a złych 8

42 - 8*3 =18

proste ! :)