Proszę ;)

1. Liczbę 450 000 przedstaw w postaci iloczynu potęg o podstawach 2,3,5

2. W Czechach żyje 1,03\cdot 10^{7} ludzi, a w Słowacji 5,4\cdot 10^{6}. Ile wynosi liczba mieszkańców w obu tych państwach?

3. Tunel pod kanałem La Manche jest 800 razy krótszy od długości równika, który wynosi 4\cdot 10 ^{7} km.
Jaki długi jest tunel?

2

Odpowiedzi

2009-10-10T22:34:47+02:00
1. 5 do 5 *2do4*3do2=3125*16*9=450000
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T00:07:03+02:00
Zadanie 1.
5⁵ *3²*2⁴ = 3125*9*16 = 450000

Zadanie 2.
1,03*10⁷+5,4*10⁶ = 1,03*10⁷+0,54*10⁷ = 1,57*10⁷

Zadanie 3.
4*10⁷:800=40000000:800=50000km
Coś długi wychodzi ten tunel.. No ale tak wynika z zadania.
7 3 7