Odpowiedzi

2010-02-09T16:44:24+01:00
Igrzyska:
Pięciobój
-skok w dal
-biegi
-rzut oszczepem
-rzut dyskiem
-zapasy
Sporty walki
-pankriaton
-bokserzy
1 3 1
2010-02-09T16:49:31+01:00
Teatr Grecki:
-wystepowali mezczyzni
-przedstawiano komedie i dramaty
-odbywaly sie na powietrzu na agorze
-odywaly sie co roku pod koniec marca
-budowa teatreorchestra proskenion
-wystepowaly 3 osoby
-cena wejscia ---
przebrani w ,aski, szaty, kotureny

Teatr dzisiejszy
-wystepowali wszyscy
-przedstawiano dowolne teamtyki
-odbywalo sie w pomieszczeniu
-odbywalo sie czesto
- budowa teatru kurtyna, scena
- wystepowalo nieokreslona ilosc osob
-cena wejscia od 15 w wzysz
przebrani w kostiumy


1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:55:19+01:00
Teatr antyczny różni się od współczesnego przede wszystkim widownią, gdyż w naszych czasach bardzo mała ilość ludzi chodzi teatru ponieważ wolą kino lub telewizję. W teatrze antycznym udział brali tylko mężczyźni, a we współczesnym udział biorą również kobiety. W teatrze antycznym przedstawienia opowiadały głównie o dziejach legendarnych bohaterów, konfliktach bogów, a także o ich wpływie na życie ludzi.
Igrzyska odbywały się co 4 lata w Olimpii, a teraz w różnych krajach, miastach na świecie. W dawnych Igrzyskach udział brali tylko mężczyźnie, a na widowni mogły siedzie kobiety nie zamężne. Najsławniejszą dyscypliną był pięciobój oraz sporty walki, dzisiaj jest dużo więcej kategorii. Na dawnych igrzyskach liczyło się tylko pierwsze miejsce reszta to byli wielcy przegrani. Teraz drugie i trzecie miejsce też jest nagradzane.
1 5 1