Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:43:03+01:00
Korzenie spełniają następujące zadania:

1. Pobieranie wody z gleby.

2. Pobieranie soli mineralnych z gleby.

3. Przytwierdzanie rośliny do podłoża.

4. Magazynowanie substancji pokarmowych.

5. Syntezują takie substancje, jak: aminokwasy, alkaloidy (np. nikotyna), niektóre hormony (np. gibereliny, cytokininy).
13 3 13
2010-02-09T16:43:17+01:00
Korzeń – część , która dostarcza roślinom wodę i substancje odżywcze (sole mineralne), utrzymuje rośliny na podłożu i służy do gromadzenia substancji zapasowych.
6 4 6
2010-02-09T16:45:35+01:00
Podstawe fukcje kożenia to:
-pobieranie z gleby wody i soli mineralnych
-urtymywanie rośliny w podłozu na którym rośnie i niepozwalanie sie jej przewrócić
9 4 9