Zad.22 str. 133 Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób , że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia . Oblicz na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane


Powinno wyjśc ok. 9,1m

Zad.16 str.147 Jak wysoko sięga drabina o długości 3m , rozstawiona na szerokość 2m .?

powinno wyjść ok.2,8m
Proszę o szybką pomoc bardzo ważne ! ;)


3

Odpowiedzi

2010-02-09T16:48:29+01:00
6² + x² = (20 - x )²
36 + x² = 400 - 40x + x² | obustronnie odejmujemy x²
40x = 364 | : 40
x = 9,1


2,9 m ;D

Narysuj sobie poziomą kreskę o długości 2 cm, wymierz jej środek i od jej krawędzi narysuj dwie pochyłe 3 cm linie, tak żeby się stykały ;D później linijką zmierz wysokość ;D

Mam nadzieję że pomogłam :)
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T16:49:54+01:00
Zad.16 str.147 Jak wysoko sięga drabina o długości 3m , rozstawiona na szerokość 2m .?

rozstawiona drabina tworzy Δ równoramienny o podstawie 2m i ramionach 3m
wysokość Δ będzie wysokością, którą szukasz
z pitagorasa:h²=3²-1²
h²=9-1
h=√8=2√2m≈2,83m
drabina sięga do wys. około 2,83m


Zad.22 str. 133 Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób , że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia . Oblicz na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane

x²+(6m)²=y²
(20m-y)²(6m)²=y²
400m²-40my+y²+36m²=y²
436m²=40my /40m
y=10,9m

x=20m-y
x=20m-10,9m=9,1m
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:51:56+01:00
Zad.22]
a=6m
b+c=20m→b=20-c

a²+(20-c)²=c²
a²+400-40c+c²=c²
6²+400-40c=0
-40c=-400-36
-40c=-436
c=436:40
c=10,9m

20m-10,9m=9,1m
odp. drzewo złamało sie na wysokości 9,1m
zad.23]
a=½z 2m=1m
c=3m

h²=3²-1²
h²=9-1
h=√8
h=2√2m= około 2,83m
ofdp. drabina siega do około 2,83m
7 2 7