Odpowiedzi

2010-02-09T16:49:47+01:00
Rośliny okrytonasienne są powszechne w naszym otoczeniu. Drzewa, krzewy, pnącza i rośliny zielne zdominowały niemal wszystkie obszary lądowe kuli ziemskiej. Rosną też w słodkich, a nawet w słonych wodach. Wpływają one na nasze życie na wiele różnych sposobów. W warunkach naturalnych stanowią początkowe ogniwo w łańcuchu życia, chronią glebę przed erozją i dostarczają wartościowego surowca drzewnego. Wiele gatunków służy jako gatunki ozdobne, bariera przeciw wiatrom albo ochrona przed słońcem. Rośliny okrytonasienne są źródłem pokarmu, który zjadamy - bezpośrednim, na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim - dzięki któremu mamy mleko, jaja i mięso. Dostarczają również lekarstw (kora niektórych okrytozalążkowych zawiera substancje o działaniu identycznym jak kwas askorbinowy (główny składnik aspiryny), przypraw, olejów oraz innych produktów.


1.Tropikalne i wilgotne lasy lisciaste (Kongo, Amazonia) są jednym z podstawowych źródeł tlenu. Rosną tam drzewa wykorzystywane np do wyrobu mebli (heban).
2.Wykorzystywane są jako surowiec energetyczny, budulcowy, , źródło pokarmu.
3. Bardzo dużo roślin okrytonasiennych ma zastosowanie w medycynie (melisa, mięta, anyż itd)
4.Rośliny okrytonasienne wykorzystywane są też jako elementy dekoracyjne.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:50:03+01:00
-Kształtują warunki życia na Ziemi. Wytwarzają tlen i pochłaniają dwutlenek węgla. Chronią glebę przed erozją i kształtują klimat w skali lokalnej i globalnej.
-W warunkach naturalnych stanowią początkowe ogniwo w łańcuchach pokarmowych i są podstawą żywienia człowieka. Są źródłem pokarmu – bezpośrednim, na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim, jako pasza dla zwierząt hodowlanych. Używane są jako przyprawy, służą do otrzymywania olejów i alkoholi.
-Wiele surowców pochodzenia roślinnego wykorzystywanych jest do rozmaitych celów w gospodarce człowieka. Do najważniejszych należy surowiec drzewny, z którego wytwarzane są deski, sklejki, papier, tektura, gaz drzewny, węgiel drzewny, dziegieć, garbniki, żywice. Poza tym wykorzystuje się włókna roślinne, kauczuk naturalny, gutaperkę, barwniki, olejki eteryczne.
-Wiele gatunków służy jako rośliny ozdobne, posiadają istotne znaczenie kulturowe, obecne są w sztuce, religii i obyczajach. Używane są do wyrażania uczuć (kwiaty, bukiety, stroiki).
-Dostarczają również substancji leczniczych, stosowanych w kosmetyce oraz używek.
-Niektóre gatunki roślin np.pieprz, majeranek, tymianek, wanilia, cynamon oraz imbir, stosuje się również jako przypra