Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:54:38+01:00
X - cena długopisu
y - cena książki

y+2x=40 /*(-2)
2y+3x=70


-2y-4x=-80
2y+3x=70
---------------------
(metoda przeciwnych współczynników)
-x=-10 /:(-1)
x=10
y+20=40


y=20
x=10
Mam nadzieję, że pomogłam;)
2010-02-09T16:55:55+01:00
X-cena ksiazki
y-cena dlugopisu

x+2y=40 *-2
2x+3y=70

-2x-4y=-80
2x+3y=70
dodajemy stronami

-y=-10
y=10

X+2*10=40
x+20=40
x=20

2010-02-09T16:57:23+01:00
X- cena jednej książki
y- cena jednego długopisu

x + 2y = 40 zł
2x + 3y = 70 zł

metoda przeciwnych wspóczyników

-2x-4y=-80
2x+3y= 70

-y=-10
y=10

x+ 2*10=40
x=20