Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:54:14+01:00
Siłę Coulomba opisuje zależność:
F = k* q₁ * q₂ / r²

Początkowo mamy:
F = k* q₁ * q₂ / r²
Jeżeli zwiększymy pierwszy ładunek sześciokrotnie to otrzymamy:
F' = k* (6*q₁) * q₂ / r² = 6* k* q₁ * q₂ / r² = 6*F

Odp. Siła Coulomba wzrośnie 6-krotnie po zwiększeniu 6-krotnie jednego z ładunków.
2010-02-09T21:50:03+01:00
Wzór Columba, to:
F = (k* q₁ * q₂) / r²

q₁ - to pierwszy ładunek
po zwiększeniu go sześciokrotnie zmieni się wartość siły.

F = (k* 6*q₁ * q₂) / r²
po przeniesieniu wzór wyglądał by tak:
6*F = (k* *q₁ * q₂) / r²

Odp: Wartość siły Columba zwiększy się sześciokrotnie.

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)