Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T23:32:32+02:00
Prosta prostopadła do y=2/5 x -5 będzie musiała mieć współczynnik kierunkowy równy -1/(2/5) {odwracasz współczynnik kierunkowy i zmieniasz znak na przeciwny} -1/(2/5)=-5/2=-2,5 zatem nie ma pasującej odpowiedzi, chyba że któraś z liczb była źle wpisana :)

Za równoległość i prostopadłość prostych odpowiedzialny jest współczynnik kierunkowy prostej zatem jeśli ogólne równanie ma postać y=a₁x+a₂, to tutaj a₂ może być dowolny, związek musi dotyczyć współczynnika a₁, zatem musi być a₁=-1/a
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T23:56:26+02:00
Hmm.. Wydaje mi się, że zadanie jest źle napisane.W żadnym z nich nie ma takiej opcji aby współczynnik "a" był równy -5/2x.Tylko w takim wypadku odpowiedź byłaby poprawna. Ta druga liczba jest nieważna, może być cokolwiek.

Czyli wychodzi, ze odpowiedź D.
a₁=a
a₂=-1/a