Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:01:41+01:00
P=1/2axh
1/2*12*h=48
6h=48
h=8
ramię=c
podstawa=a
c2=(1/2a)2+h2
c2=36+64
c2=100
c=10
obw.=2*c+a=2*10+12=32
Odp. Obwód tego trójkąta wynosi 32cm.
1 5 1
2010-02-09T17:03:17+01:00
Ja to narysowałam ten trójkąt i mi wyszło że boki mają po 10cm
a podstawa 12cm (wiadomo).
Czyli obwód= 12cm+10cm+10cm= 32cm
;]
Mam nadzieje że dobrze.
1 5 1
2010-02-09T17:08:45+01:00
P = 48 cm do kwadratu
a = 12 cm
h = ?
48=12 * h /2
48 = 6h / 6
8 = h

Aby obliczyć boki, które mają tę samą długość w tym trójkącie musimy skorzystać z twierdzenia Pitagorasa, a więc:
a/2 do kwadratu (połowa podstawy) + h do kwadratu = b do kwadratu
6 do kwadratu + 8 do kwadratu = b do kwadratu
36+ 64 = b do kwadratu
100 = b do kwadratu / pierwiastek
10 = b
Musisz oczywiście tylko wszędzie podopisywać jednostki (cm).
Obwód = 2 * 10cm + 12cm = 20cm + 12cm = 32cm
1 5 1