Odpowiedzi

2010-02-09T16:57:45+01:00
Zad 1)
Dane:
długości 5cm i 9 cm ,
dłuższe ramię 5 cm.
Szukane ;
P=?
obw=?
Rozwiązanie
h²=5²-4²
h²=25-16
h²=9
h=3cm
czyli h i ;lewy bok=3cm
pole=½(a+b)h=½(5+9)×3=21cm²
obwód=5+3+9+5=22cm
Odp :Pole tego trapezu wynosi 21 cm ² a obwód 22 cm.

Mam nadzieję że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:02:09+01:00
Krotsze ramie= 5
jezeli od dluzszej podstawy odejmiesz krotsza bd miala odcinek 4 cm, w tym powstalym trojkacie zostala ci do obliczenia h

(ten trojkat maly jest trojkatem pitagoryjskim wiec h=3)

P=(a+b)*h/2
P=5+9 * 3/2=21 cm 2
Obw=3+5+9+5=22 cm
2010-02-09T17:06:55+01:00
A=9
b=5
c=5
d=x

4²+x²=5²
16+x²=25
x²=25-16
x=√9=3

d=3

p=½(a+b)*d=½(9+5)*3=½14*3=7*3=21cm²
Ob=a+b+c+d=9+5+5+3=22cm