Przez 19 godzin Kasia przeczytała 589 stron książki, co stanowi 95% wszystkich stron książki. Ile stron liczy książka? Ile minut potrzebuje Basia, aby przeczytać ją do końca, jeżeli będzie czytać w tym samym tempie?

Pomocy, nie umiem tego sama zrobić :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T23:37:36+02:00
X-ilość stron książki
95%*x=589
(95/100)*x=589 /*100
95x=58900 /:95
x=620
Książka ta liczy 620 stron więc zostało jej jeszcze 620-589=31 stron.

19 godzin zajęło jej przeczytanie 589 stron
y godzin zajmie jej przeczytanie 31 stron
Korzystamy z proporcji
19/y=589/31 (mnożymy na krzyż)
589y=589 /:589
y=1
Zatem do końca w tym samym tempie zajmie jej to 1 godzinę = 60 minut
20 4 20
2009-10-10T23:37:56+02:00
X - ilość stron jaką liczy książka
589 stron - 95%
x stron - 100%

58900=95x /:95
x = 620

Książka liczy 620 stron.

y - ilość godzin potrzebna Basi do przeczytania książki do końca
589 stron - 19 godzin
31 stron - y godzin
589 = 589y /:589
y=1

Basia potrzebuje jeszcze godziny.
13 4 13
2009-10-10T23:40:13+02:00
Przez 19 godzin Kasia przeczytała 589 stron książki, co stanowi 95% wszystkich stron książki. Ile stron liczy książka? Ile minut potrzebuje Basia, aby przeczytać ją do końca, jeżeli będzie czytać w tym samym tempie?

19 godzin - 589 stron
95%x - 589 stron
0,95x=589 /:0,95
x=620

Odp:Książka ma 620 stron.

589:19=31
620-589=31
1 godzina - 31 stron

Odp: Basia potrzebuje godzinę, aby przeczytać książkę do końca.
13 4 13