1.Podaj przykład 1 państwa leżacego na poniższych półwyspach :
Indyjski
Bretoński
Koreański
Kamczatka
Malajski
2.Jakie akweny wodne łączą poniższe cieśniny(nie może być basen !)
Gibraltarska
Ormuz
Otranto
Św. Bonifacego
Jukatańska
Torresa
Magellana
Karskie Wrota
Kattegat
Bosfor
Dardamele
Skagerrak
Malakka
Bab-Al-Mandeb

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:08:26+01:00
1.
Indyjski- Indie
Bretoński- Francja
Koreański- Korea Płd.
Kamczatka- Federacja Rosyjska
Malajski- Malezja
2.
Gibraltarska- Oc. Atlantycki/M. Śródziemne
Ormuz- Zat. Perska/ M. Arabskie
Otranto- M. Adriatyckie/ M. Jońskie
Św. Bonifacego- M. Tyrreńskie/ M. Śródziemne
Jukatańska- Zat. Meksykańska/ M. Karaibskie
Torresa- M. Arafura/ M. Koralowe
Magellana- Oc. Atlantycki/ Oc. Spokojny
Karskie Wrota- M. Barentsa/ M. Karskie
Kattegat- Skagerrak/Sund
Bosfor- M. Czarne/ M. Marmara
Dardanele-M. Marmara/ M. Egejskie
Skagerrak-M. Północne/ Kattegat
Malakka- M. Andamańskie/M. Jawajskie
Bab-Al-Mandeb- M. Czerwone/ Zat. Adeńska

2010-02-09T17:10:18+01:00
1.Podaj przykład 1 państwa leżacego na poniższych półwyspach :
Indyjski-Indie
Bretoński-Francja
Koreański-Korea Północna i Korea Południowa
Kamczatka-Rosja
Malajski-część Tajlandii i część Malezji

2.Jakie akweny wodne łączą poniższe cieśniny(nie może być basen !)
Gibraltarska- cieśnina Gibraltarska
Ormuz-cieśnina Ormuz
Otranto-cieśnina Morza Śródziemnego
Św. Bonifacego-cieśnina św. Bonifacego
Jukatańska-cieśnina Jukatańska
Torresa-cieśnina Torresa
Magellana-cieśnina Magellana
Karskie Wrota-cieśnina Karskie Wrota
Kattegat-cieśnina Kattegat
Bosfor-cieśnina Bosfor
Dardamele-cieśnina Dardamele
Skagerrak-cieśnina Skagerrak
Malakka-cieśnina Malakka
Bab-Al-Mandeb-cieśnina Bab-Al-Mandeb

Ale chyba nie chodziło ci akurat oto.
2010-02-09T17:16:40+01:00
Indyjski- Indie
Bretoński- Francja
Koreański- Korea północna
Kamczatka- Rosja
Malajski- Singapur

Gibraltarska- Morze Śródziemne z Oceanem Atlantyckim
Ormuz-Zatoką Perską od zachodu a Zatoką Omańską od wschodu
Otranto- Morze Adriatyckie z Morzem Jońskim
Św. Bonifacego- Korsykę od Sardynii
Jukatańska- Jukatan a Kubą
Torresa- Morze Koralowe z Morzem Arafura
Magellana- Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym
Karskie Wrota- Morze Karskie z Morzem Barentsa
Kattegat- Morze Bałtyckie
Bosfor- Morze Czarne z Morzem Marmara
Dardanele- Morze Egejskie z Morzem Marmara
Skagerrak- Morze Północne z Morzem Bałtyckim
Malakka- Morze Andamańskie z Morzem Południowochińskim
Bab-Al-Mandeb- Morze Czerwone z Oceanem Indyjskim