Zad 1
Podłoga w łazience ma kształt prostokąta o długości 30dm i szerokości 160 cm. Ile potrzeba płytek o wymiarach 200 mm na
200 mm na wyłożenie tej podłogi ?
zad 2
Działka ma kształt kwadratu jej obwód ma 33 m.
Oblicz pole tej działki .
zad 3
Jak zmieni się obwód prostokąta jeżeli jeżeli każdy jego bok zmniejszymy 3 razy.
zad 4
Zamień :
a ) na cm : 40 mm , 3m , 2 km.
b) na m : 700 cm , 8 km , 20 dm.
c) na cm² : 3oo mm² , 2 dm² , 1m².
d) na a : 600m² , 5 ha , 1km² .
Proszę do pierwszych trzech zadań obliczenia !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:17:47+01:00
Zad 1
Podłoga w łazience ma kształt prostokąta o długości 30dm i szerokości 160 cm. Ile potrzeba płytek o wymiarach 200 mm na
200 mm na wyłożenie tej podłogi ?

Wzór na pole prostokąta jest : a * b
* - znak razy .
30 dm = 300 cm

Pole = 300 cm * 160 cm = 48000 cm 2 ( kwadratowych )

Pole : 22 cm * 22 cm = 484 cm * .
Zamieniłam te mm na cm .

48000 : 484 = 99, 1

Działka ma kształt kwadratu jej obwód ma 33 m.
Oblicz pole tej działki .

Obw . kwadratu czyli suma wszystkich boków .
33 : 4 = 8, 25 cm

Pole = 8, 25 * 8, 25 = 16, 5 cm

Jak zmieni się obwód prostokąta jeżeli jeżeli każdy jego bok zmniejszymy 3 razy.

8, 25 : 3 = 2, 75 cm .
2, 75 cm * 4 = 11 cm .

Zmieni się o 22 cm .


a ) na cm :
40 mm = 4 cm
3m = 300
2 km = 2000 m

b) na m :
700 cm = 7m
8 km = 8000 m
20 dm = 200 m

c) na cm²
3oo mm² = 3 cm2
2 dm² = 200 cm2
1m² = 100 cm 2

d) na a :
600m² = 6 a
5 ha = 500 a
1km² = 100 ha = 10000 a .

pozdrawiam . ; dd

1 5 1
2010-02-09T17:18:08+01:00
Zad.1
P=48000cm2
Ppłytki=400cm2
4800:40=120
Odp.Potrzeba 120 płytek

zad.2
Obw=33
Bok=33:4=8,25
P=8,25x8,25=68,0625

zad.3






zad.4
a)40mm=4cm
3m=300cm
2km=200000m
b)700cm=7m
8km=8000m
20dm=2m
c)300mm2=3cm2
2dm2=200cm2
1m2=20000cm2
d)
600m2=6a
5ha=500a
1km=10a