Odpowiedzi

2010-02-09T17:05:58+01:00
Krwotok żylny - krew wypływa jednostajnie, ma ciemny kolor

krwotok tętniczy - krew wypływa pulsująco, ma jasny żywy kolor.

zachować spokój, sprubować zatamować krwawienie , zgłosić sie do szpitala.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:30:10+01:00
Krwotok żylny- krew ma kolor ciemny i wypływa jednostajnie
krwotok tętniczy- krew ma jasny kolor (ponieważ posiada dużo tlenu) wypływa w rytm serca i pod dużym ciśnieniem
uścisnąć (nie za mocno) by zmniejszyć wypływ krwi, załozyc opatrunek uciskowy (też nie za mocno)

Aorta, tętnica główna, największa tętnica organizmu, wychodząca z lewej komory serca
11 4 11