Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T17:07:59+01:00
Sztuka to dziedzina ludzkiej działalności związana z poczuciem piekna.

przepisałam z zeszytu od plastyki pani nam podała tą definicję
1 5 1
2010-02-09T17:08:53+01:00
Wyraz sztuka (łac.ars, grec. techne) w starożytności i średniowieczu oznaczały tyle, co umiejętność, znajomość ściśle określonych reguł i postępowanie zgodnie z nimi, czyli tyle, co rzemiosło. I w istocie, w poczet sztuk zaliczano, oprócz malarstwa i rzeźby, wiele rzemiosł, jak garncarstwo, czy krawiectwo, ale także np. retorykę, czy strategię. Robienie czegoś bez reguł było przeciwieństwem sztuki, np. we wczesnym okresie Grecy sądzili, że poezja powstaje pod natchnieniem Muz i nie włączali jej w poczet sztuk.
są takie sztuki jak ;
Sztuki "pospolite" i "wyzwolone
Renesansowa definicja sztuki
Sztuki piękne
1 5 1
2010-02-09T17:10:48+01:00
Jest to dziedzina działalności ludzkiej , którą zajmują się artyści. Można wyróżnić wiele rodzajów sztuki takich jak: film , kabaret , komiks , literatura , muzyka , taniec , teatr , malarstwo , grafika , fotografia i architektura - wszystko to są rodzaje sztuki plastycznej . Sztuka pojawiła się podczas rozwoju cywilizacji. Na początku pełniła funkcję związaną z obrzędami magicznymi .
1 4 1