1. Kupiono 24 bilety do kina, bilety normalne były po 16 zł, a ulgowe po 11 zł. Łącznie zapłacono 289 zł. O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych??

2. Przez jaką liczbę nalezy podzielić 1310 aby otrzymać 12 i resztę 2 ??

Proszę o szybka odpowiedź:))
Z góry Dzięki ;-*


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:14:47+01:00
1.

x - ilosc biletow ulgowych
y - ilosc biletow normalnych

x + y = 24
16y + 11x = 289

x = 24 - y
16y + 11(24-y) = 289

x = 24 - y
16y + 264 - 11y = 289

x = 24 - y
5y = 25 /:5

x = 24 - y
y = 5

x = 24 - 5 = 19
y = 5


Odp. Kupiono 19 biletow ulgowych i 5 normalnych

2. 1310 : 107 = 12,24

;]]
21 1 21
2010-02-09T17:18:33+01:00
Na 2 zadanie to mniejwiecej 107 to tyle wyjdzie ale nie jestem pewny
1 1 1