Potrzebuję na czwartek obraz, który mógłby być ilustracją do utworu Adama Mickiewicza pt.:"Nad wodą wielką i czystą" i opisać dlaczego taki obraz.

"Nad wodą wielką i czystą
Stały rzędami opoki (1),
I woda tonią przejrzystą
Odbiła twarze ich czarne;
Nad wodą wielką i czystą
Przebiegły czarne obłoki,
I woda tonią przejrzystą
Odbiła kształty ich marne (2);

Nad wodą wielką i czystą
Błysnęło wzdłuż i grom ryknął,
I woda tonią przejrzystą
Odbiła światło, głos zniknął.

A woda, jak dawniej czysta,
Stoi wielka i przejrzysta.
Tę wodę widzę dokoła
I wszystko wiernie odbijam,
I dumne opoki czoła,
I błyskawice - pomijam.

Skałom trzeba stać i grozić,
Obłokom deszcze przewozić,
Błyskawicom grzmieć i ginąć,
Mnie płynąć, płynąć i płynąć -"

(1) opoki - skały, chodzi o wzniesienia Alp nad brzegiem Jeziora Lemańskiego (leży pomiędzy Szwajcarią i Francją).
(2) marne - znikome, przemijające.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:11:07+01:00
W załączniki podaję obraz jako ilustracja.
jej autorem jest Thomas Fearnley a nazywa się :
"Labrofossen ved Kongsberg"
1 5 1
2010-02-09T17:11:55+01:00
Http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/ThomasFearnleySlindebirken.jpg/280px-ThomasFearnleySlindebirken.jpg



http://www.agraart.pl/pics/dziela/tn_breslauer_jpg.jpg
1 5 1