Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:35:15+01:00
Brzeg-linia zetknięcia się lądu z wodą (morzem, jeziorem, rzeką)

Amazonka-rzeka Ameryki Południowej o największym średnim przepływie na Ziemi oraz druga na świeciepod względem długości. Amazonka posiada największe na świecie dorzecze (o powierzchni ok. 7 mln km²) i największe zasoby wodne.

jesiotr-duża ryba wędrowna o skórze pokrytej rzędami kostnych płytek,

kaspijskie- Morze Kaspijskie bezodpływowe słone jezioro reliktowe w Azji i w niewielkiej części w Europie. Jest największym jeziorem świata z powierzchnią wynoszącą ok. 370 tys. km2

Atlas-pasmo górskie w północno-zachodniej Afryce

łosoś-ryba z rodziny łososiowatych (Salmonidae), występuje W północnej części Atlantyku, w rzekach Ameryki Północnej, w Europie od Portugalii po Morze Białe, Północne i Bałtyk.


Jezioro Bajkał-Jest ono najstarszym i najgłębszym jeziorem na świecie, a ponadto - pod względem powierzchni - drugim jeziorem w Azji i siódmym na świecie.

Ujścia typu deltowego powstają w przypadku, gdy rzeka uchodzi do zbiornika wodnego (morza lub jeziora), który charakteryzuje się nieznacznymi wahaniami poziomu wody

Ujście typu lejkowego powstaje w wyniku działania pływów morskich.
6 5 6
2010-02-09T17:36:22+01:00
1.brzeg - linia zetknięcia się lądu z wodą
2.amazonka - rzeka Ameryki Południowej o największym średnim przepływie na Ziemi oraz druga na świecie
3.jesiotr - duża ryba wędrowna o skórze pokrytej rzędami kostnych płytek
4.Kaspijskie - bezodpływowe słone jezioro reliktowe w Azji i w niewielkiej części w Europie. Jest największym jeziorem świata z powierzchnią wynoszącą ok. 370 tys. km2.
5.atlas - najwyższe pasmo górskie w Afryce. Rozciąga się na przestrzeni ponad 2000 km od wybrzeży Oceanu Atlantyckiego po Zatokę Kabiską na Morzu Śródziemnym.
6,łosoś - jest rybą drapieżną, początkowo żywi się skorupiakami planktonowymi i larwami owadów, później mniejszymi rybami
Jezioro Bajkał - jezioro tektoniczne w Azji, zwane "Błękitnym okiem Syberii" lub "Syberyjskim morzem", położone na terytorium Rosji (Syberia) w Republice Buriacji w Obwodzie irkuckim. Jest ono najstarszym i najgłębszym jeziorem na świecie, a ponadto - pod względem powierzchni - drugim jeziorem w Azji i siódmym na świecie
4 4 4