Zapisz przebieg reakcji spalania magnezu w parze wodnej . Wskaż utleniacz i reduktor . Określ typ reakcji.
.....................................
Utleniacz:.................
Reduktor..................
Typ reakcji..................

BARDZO PROSZĘ O POMOC :)

2

Odpowiedzi

2009-10-11T09:56:15+02:00
Mg + H2O= MgO + H2

utleniacz H
reduktor Mg
Typ reakcji wymiany
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T10:18:28+02:00
Reakcja:
Mg + H2O ==> MgO + H2
reakcja połówkowa:
Mg + 2e ==> Mg (magnez 0 ; drugi magnez II ; chodzi o stopień utlenienia)
2H + 2e ==> H2 (wodór I ; drugi wodór 0 ; chodzi o stopień utlenienia)

Reduktor:
magnez
Utleniacz:
utleniacz
Typ reakcji:
Wymiana pojedyńcza, reakcja utlenienia i redukcji (redoks)
5 3 5