Z dwóch miast oddalonych o 350 km.wyruszyło równocześnie ,naprzeciw siebie dwóch kierowców, pierwszy ze średnią prędkością 90km/h, a drugi ze srednia prędkością 50km/h.Po jakim czasie spotkają się i jaka drogę pokona kazdy z nich do momentu spotkania ??
Z góry dzięki za odpowiedź ,proszę o jak najszybszą odpowiedź:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:28:29+01:00
Dane:
V1 - prędkość pierwszego kierowcy = 90 km/h
V2 - prędkośc drugiego kierowcy = 50 km/h
s - droga = 350 km
szukane:
t - czas jazdy = ?
s1 - droga pierwszego kierowcy = ?
s2 - droga drugiego kierowcy = ?
s1 = V1t
s2 = V2t
s = s1 + s2
350 = V1t + V2t = t(V1 + V2)
t = 350/V1 + V2 = 350/140 = 2,5 h
s1 = V1t = 90 razy 2,5 = 225 km
s2 = V2t = 50 razy 2,5 = 125 km



kierowcy jechali 2,5 h ; pierwszy przejechał 225 km a drugi 125 km
2010-02-09T20:36:49+01:00
V1 - prędkość pierwszego kierowcy = 90 km/h
V2 - prędkośc drugiego kierowcy = 50 km/h
s - droga = 350 km
szukane:
t - czas jazdy = ?
s1 - droga pierwszego kierowcy = ?
s2 - droga drugiego kierowcy = ?
s1 = V1t
s2 = V2t
s = s1 + s2
350 = V1t + V2t = t(V1 + V2)
t = 350/V1 + V2 = 350/140 = 2,5 h
s1 = V1t = 90 razy 2,5 = 225 km
s2 = V2t = 50 razy 2,5 = 125 km

Takie zadanie już było, wpierw wyszukaj je w googlach ;) Pozdrawiam ;)