Odpowiedzi

2010-02-09T17:36:39+01:00
Wysokość poprowadzona z wierzchołka C dzieli AB na odcinki x i y
x=AD
y=DB

z pitagorasa obliczam x
x²=(√13)²-3²
x²=13-9
x²=4
x=2

obliczam y
y²=5²-3²
y²=25-9
y²=16
y=4

AB=2+4=6

poleΔ=½ah
½×6×3=9j.²
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:46:36+01:00
Z pitagorsa obliczamy 3 bok trójkąta.
wys poprowadzona z wierzchołka c daje nam 2 trójkąty prostokątne. Tak więc:

13=9-x²
x²=4
x=2

25=9+y²
y²=16
y=4

czyli cała podstawa ma dł 6

P=½*6*3=9
5 5 5