Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:33:30+01:00
W rombie o boku długości 20 cm kąt ostry ma miarę 45stopni. Oblicz długość promienia okręgu wpisanego w ten romb.

h=2r
r=1/2h
a=20cm
α=45°
h/a=sin45°
h/20=√2/2
h=10√2
r=5√2cm
2010-02-09T17:41:24+01:00
A - długość boku rombu
a = 20 cm
α - miara kąta ostrego rombu
α = 45⁰
h/ a = sin 45⁰
h = a* sin 45⁰ = 20 cm* (√2/2) = 10√2 cm
Ale h = 2 *r , więc
2r = 10 √2
r = 5 √2
Odp. Promień okręgu wpisanego w ten romb ma długość 5√2 cm.