Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:36:42+01:00
Zostało mu 12zł
drugi sklep-->12złx2=24zł (wydał połowę czyli musi być razy 2)
pierwszy sklep-->24xjedna trzecia=8
24+8=32zł
Jaś otrzymał 32zł.

Liczę na najlepszą. Pozdro
2010-02-09T17:44:45+01:00
Jaś miał pieniędzy łącznie x
1 sklepie wydał = 1/3x
2 sklepie wydał 1/2 z pierwszego sklepu czyli =1/2*1/3x
zodtało mu =12 zł
Czyli sumujemy: wszystkie wydatki+pozostała kwota

1/3x+1/2*1/3x+12=x
1/3x+1/6X-x=-12
2/6x+1/6x-x=-12
-3/6x=-12
x=24
spr.

1/3*24+1/2*1/3*24+12= 8+4+12=24
Jaś otrzymał 24 zł.
pozdrawiam:)