Odpowiedzi

2009-10-11T12:18:56+02:00
Średnia ważona:

(26,666g * 0,375 + 13,333g * 0,750)/(26,666g + 13,333g) = (9,99975g + 9,99975g)/(39,999g) = 19,9995/39,999 = 0,5

próba wynosiła 0,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T13:28:00+02:00
Liczymy ilość czystego złota w pierwszym i drugim kawałku:

1. 26,666g * 0,375 = 9,99975g

2. 13,333g * 0,750 = 9,99975g


Teraz liczymy łączną wagę wyrobu:

13,333g + 26,666g = 39,999g

I łączną wagę czystego złota:

9,99975g + 9,99975g =19,9995g

Teraz dzielimy łączną wagę czystego złota przez wagę całego wyrobu:

19,9995g / 39,999g = 0,5

Odp. Wyrób ma próbę 0,5 .