Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:43:15+01:00
Zakładając ze
∢A = 45⁰
∢B= 60⁰
∢C =180⁰-45⁰-60⁰=75⁰
wysokosc poprowadzona na bok AB dzieli trojkat na dwa trojkaty prostokatne, gdzie
BC=6
1)
w trojkacie BCD
punkt D to punkt wysokości na podstawie
BC=6
∢D=90⁰
wtedy z wlasnosci trojkatow szczegolnych wiemy ze
CD= 3√3 => DB= 3
2)
w trojkacie ACD
CD=3√3
∢D=90⁰ z wlasnosci trojkatow szczegolnychwiemy ze
AD= 3√3
AC=3√3*√2=3√6
3)
zatem
obwod= 6+3+3√6+3√3=9+3√6+3√3=3(3+√6+√3)
8 2 8
2010-02-09T17:45:21+01:00
Z wierzchołka gdzie nie ma kąta musisz poprowadzić sobie linię prostą pod kątem prostym tak aby podzieliła trójkąty na dwa inne jeden o kątach 45,45 90, a drugi 60,30,90. potem masz związki w trójkącie
Trójkąt 60, 30 ,90
linia dzieląca podstawę to a
6 = 2a
czyli a = 3
ta wysokość to a pierwiastek z 3 czyli 3 pierwiastki z 3
Trójkąt 45,45,90
reszta podstawy równa się wysokości czyli 3 pierwiastki z 3
a ostatni bok to a pierwiastek z 3 razy pierwiastek z 2czyli 3 pierwiastki z 6
obwód
3 pierwiastki z 6 + 3 pierwiastki z 3 + 3 + 6 = 3 pierwiastki z 9 + 9
7 3 7