Normalny bilet wstępu do Zamku Królewskiego kosztuje 8 zł.Bilet ulgowy dla uczniów jest o 5zł tańszy, a dodatkowo opłata za oprowadzenie grupy wynosi 30zł . Ile zapłaci za zwiedzanie z przewodnikiem wycieczka składająca się z 28 uczniów i dwóch opiekunów?

3

Odpowiedzi

2010-02-09T17:35:22+01:00
28*3+2*8+30=84+16+30=130 zł
8 4 8
2010-02-09T17:41:08+01:00
Dane:
8 zł - cena normalnego biletu
8 zł - 5 zł - cena ulgowego biletu
30 zł - cena za oprowadzenie grupy

Szukane:
Ile zapłaci za zwiedzanie z przewodnikiem wycieczka składająca się z 28 uczniów i dwóch opiekunów?

Rozwiązanie:
8 - 5 = 3 [zł]
28* 3 = 84 [zł]
2 * 8 = 16 [zł]
84 + 16 + 30 = 130 [zł]

Odp.: Wycieczka zapłaci 130 zł.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:41:14+01:00
8-5=3 3.zł bilet ulgowy

28x3.zł+2x8.zł +30zł=84zł+16zł+30zł=100zł+30zł=130.zł

Odp.Za wycieczkę 28 uczniów i 2 opiekunów wraz z oprowadzeniem zapłacą 130.zł .
17 4 17