Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:44:29+01:00
Przed obniżką komputer kosztował 2400 zł, a po obniżce 1800 zł. O ile procent obniżono cenę komputera?(prosze o obliczenia)
100%-2400
x-1800
------------
2400x=1800*100
2400x=180000|:2400
x=75%- oznacza to ze kwota po obniżce jest rowna 75% od całości ceny komputera
100%-75%=25% (procent obniżenia komputera)
odp. Cenę komputera obniżono o 25%.

Pozdrawiam;)
2010-02-09T17:45:07+01:00
2400zł-1800= 600zł

2400zł-100%
600zł -x

x= 600zł*100%:2400zł=25%

Odp. Cenę komputera obniżono o 25%

;]]
2010-02-09T17:46:32+01:00
100%-2400
x%-1800
x=(1800*100)/2400=75%
100-75%=25%
obniżono o 25%