Gdy wiał silny wiatr halny , drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób że jego czubek dotknoł ziemi w odległości 6m od pnia. Oblicz na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane .




prosze bardzo pilne dam naj i 65 punktów

3

Odpowiedzi

2010-02-09T17:44:13+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X-wysokość złamania

x²+6²=(20-x)²
x²+36=400-40x+x²
40x=364 /:40
x=9,1

Odp. Na wysokości 9,1 metra. ;]]
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:52:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X- wysokosc od ziemi
x² + 6² =(20 - x)²
x² + 36 = 400 - 40x + x²
40x= 400-36
40x = 364
x = 9,1
Odp: wysokosc wynosi 9,1 metra
48 4 48
2010-02-09T18:11:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Gdy wiał silny wiatr halny , drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób że jego czubek dotknoł ziemi w odległości 6m od pnia. Oblicz na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane .


DANE:
A+B = 20m
C = 6m

SZUKANE:
A = ?


A² + C² = ( 20 - A)²
A² + 36 = 400 - 40A + A²
A² + 40A - A² = 400 - 36
40A = 364 /:40
A = 9,1m

ODP. DRZEWO ZŁAMAŁO SIĘ NA WYSOKOŚCI 9,1m OD ZIEMI!
POZDRAWIAM :)
19 4 19