Odpowiedzi

2010-02-09T17:54:09+01:00
.akwedukty
.wodociagi
koloseum
.
prwao XII tablic
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:07:24+01:00
1. Osiągnięcia Rzymian
-Łaźnie Rzymskie (termy)- znajdowały się tu baseny z ciepłą i zimną wodą biblioteka, boisko do gry w piłkę. Rzymianie przesiadywali tu godzinami dyskutując o interesach, polityce, plotkując. Termy były dla bogatych i dla biednych ponieważ każdy obywatel miał prawo z nich korzystać, państwo płaciło za biednych.
-Drogi rzymskie budowano je z kilku warst kamienia i piasku, istnieją do dnia dzisiejszego, budowano je dla armii aby szybciej się poruszała, dla poczt przy drogach stały karczmy. Do dziś mówie się: "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu"
-Kamień milowy- to kamienie stojące przy drogach na których widniałą odległość do Rzymu.
-Cement- Rzymianie wymyślili produkcją cementu zastygającego pod wodą co wumożliwiało budowanie mostów.
-Akwedukty-to rodzaj mostów dwupiętrowych które przeprowadzały woę z wyższych partii do niższych. Dolnym piętrem przechodzili ludzie. Woda była brana ze strumieni.
-Koloseum-Najwspanialsza budowla Rzymska w której mieścił się amfiteatr, odbywały sie tu igrzyska.
Druga odpowieź napiszę (gdy będzie potrzeba prywatną wiadmością ; Wystarczy mi napisać^^)