Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:56:05+01:00
A) naskórek pokryty śluzem
b) odżywia się szczątkami roślin znajdujacych się w glebie
c) reaguje na bodżce skurczem
d) ma zdolność do regeneracji
e)rozmnarza sie z jaj skladanych w sidełku
3 4 3
2010-02-09T17:56:56+01:00
Przystosowanie dzdzownic do zycia w glebie:
- mięśnie
- wydłużony kształt ciała
- nabłonek pokrywający ciało dzdzownicy,który wydziela śluz
- śluz na nabłonku chroni dzdzownicę przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz utratą wody, a takze zmniejsza tarcie
- dzdzownica nie posiada narządów zmysłu-są one będne do życia pod ziemią
- naczynia krwionośne: grzbietowe i brzuszne
- przód dzdzownicy przypomina klin, jest to pomocne w drążeniu korytarzy
3 3 3