Romek chce kupić akwariu, w którym powinno zmieścić się przynajmniej 70 litrów wody.W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu: jedno o wymiarach 50 cm, 40 cm i 30 cm oraz drugie o wymiarach 50 cm, 30 cm i 60 cm.Które akwarium powinien wybrać Romek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T17:53:28+01:00
Najpierw cm trzeba zamienić na decymetry .
50cm=5dm itd .

tak więc :
pierwsze akwarium
5dm∧4dm∧3dm=60dm³=60litrów

drugie akwarium
5dm∧3dm∧6dm=90dm³=90 litrów

odp . drugie akwarium .
1 5 1
2010-02-09T17:53:54+01:00
1.1 akwarium
50cm x 40 cm x 30 cm = 5dm x 4 dm x 3 dm= 60dm3= 60 l
2.2 akwarium
50 cm x 30 cm x 60 cm =5dm x 3 dm x 6dm=90l
odp. rafał powinen kupić 2 akwarium o wymiarach 50 cm, 30 cm i 60 cm
2 2 2