Zad.5,6/36 Puls Zycia
5.Rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła .
1.element wiązki przewodzącej korzenia.
2.warstwa utworzona z przylegających do siebie komórek stanowiąca ochronę przed czynnikami zewnętrznymi.
3.zależność występująca miedzy grochem a bakteriami wiążącymi azot atmosferyczny
4.wypustki komórek tkanki okrywającej pobierające wodę z gleby
5.grupa komórek chroniącą stożek wzrostu
6.warzywo , którego korzeń gromadzi substancje odżywcze .
hasło......................... to ................
Zad.6
Wyjaśnij co stanie się z ziemniakami które po obraniu zbyt długo lezą w osolonej wodzie .podaj nazwę opisanego zjawiska
Proszę o szybką odpowiedz daje dużo punktów i naj !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T17:59:59+01:00
1. Łyko
2. Skórka
3. Symbioza
4. Włośniki
5. Czapeczka
6. Burak

Nazwa opisanego zjawiska no osmoza czyli czarnienie.
5 3 5
2010-02-09T18:41:19+01:00
Łyko,Skórka,Symbioza,Włośniki,Czapeczka, Burak

Nazwa opisanego zjawiska no osmoza
2 2 2
2010-02-09T18:42:02+01:00
1.Łyko
2. Skórka
3. Symbioza
4. Włośniki
5. Czapeczka
6. Burak

OSMOZA ;)
2 4 2