Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdź otrzymane rozwiązanie.
1.
{x+y=7
{x-y=1
2.
{2x-y=4
{x+y=11
3.
{x-2y=-3
{2x+3y=8
te klamry mają być połączone tylko niewiem jak je powiększyć
{
{ mają być połączone :)
w 1 ma wyjśc x=4 i y=3
w 2 ma wyjść x=5 i y=6
w 3 ma wyjść x=1 i y=2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:16:41+01:00
Też nie umiem podwójnych klamer.

{x+y=7
{x-y=1

{x=7-y
{x-y=1

{x=7-y
{7-y-y=1

{x=7-y
{7-1=y+y

{x=7-y
{6=2y / 2

{x=7-y
{y=3

{x=7-3
{y=3

{x=4
{y=3


2.
{2x-y=4
{x+y=11

{2x-y=4
{x=11-y

{2(11-y)-y=4
{x=11-y

{22-2y-y=4
{x=11-y

{22-4=2y+y
{x=11-y

{18=3y / 3
{x=11-y

{y=6
{x=11-6

{y=6
{x=5


3.
{x-2y=-3
{2x+3y=8

{x=-3+2y
{2x+3y=8

{x=-3+2y
{2(-3+2y)+3y=8

{x=-3+2y
{-6+4y+3y=8

{x=-3+2y
{4y+3y=8+6

{x=-3+2y
{7y=14 / 7

{x=-3+2y
{y=2

{x=-3+2*2
{y=2

{x=1
{y=2
2010-02-09T23:35:30+01:00
1.
{x+y=7
{x-y=1

x=7-y
7-y-y=1
-2y=-6
y=3

x=7-3
x=4
spr:
4+3=7
4-3=1


2.
{2x-y=4
{x+y=11

{2x-y=4
x=11-y

2(11-y)-y=4
22-2y-y=4
-3y=-18
y=6

x=11-6
x=5
spr:
2*5-6=4
5+6=11


3.
{x-2y=-3
{2x+3y=8

x=-3+2y
2(-3+2y)+3y=8
-6+4y+3y=8
7y=14
y=2

x=-3+2*2
x=-3+4
x=1
spr:
1-2*2=-3
2*1+3*2=8