1Dokończ zdanie.
Każdy pierwiastek jest oznaczony międzynarodowym ..................................... pochodzącym najczęściej od nazwy państw, miast, części świata, ciał niebieskich, imion bogów itp.

2 Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmniej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od :
a) nazwisk wybitnych uczonych
b) określeń ich właściwości fizycznych

daje naj !

2

Odpowiedzi

2010-02-09T18:10:10+01:00
1.symbol
2.a)einstein
b)platina sreberko , rad radioaktywny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:11:10+01:00
1. symbolem
2.
a) Einstein (Es)
Mendelew (Md)
Nobel (No)
b) Aktyn (Ac)
Radon (Rn)