Odpowiedzi

2010-02-09T18:05:33+01:00
A) długość 3cm
b)długość 1,5cm
c)długość 9cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:06:21+01:00
A) 1*72:1 = 72 cm (nic się nie zmienia)
sześcian ma 12 krawędzi
72:12=6 cm
6 cm ma jedna krawędź

b) 1*72:2= 36 cm
36:12= 3 cm
3 cm ma jedna krawędź

c) 3*72:1= 216 cm
216:12= 18 cm
18 cm ma jedna krawędź

;]]
1 4 1
2010-02-09T18:07:47+01:00
L - suma długości wszystkich krawędzi sześcianu
L = 72 cm
Sześcian ma 12 krawędzi o jednakowych długościach.
a - długość krawędzi sześcianu
L = 12 *a
a = L : 12 = 72 cm : 12 = 6 cm
a) skala 1 : 1 oznacza rzeczywiste wymiary sześcianu, czyli
Odp. a = 6 cm
b) skala 1 : 2 oznacza dwukrotne pomniejszenie
6 cm :2 = 3cm
Odp. 3 cm
c) skala 3 : 1 oznacza trzykrotne powiększenie
6 cm *3 = 18 cm.
Odp. 18 cm.